Betala hyran
Hyran betalas i förskott varje månad. Senast den sista vardagen i månaden ska nästa månads hyra vara inbetald. Tänk på att alltid betala hyran i tid och att överföringen mellan din bank och vår bank ofta tar några dagar.
På mina sidor kan du enkelt hålla koll på dina fakturor och se vilka som är betalda.
Betalningen via autogiro
Detta sköts automatiskt av din bank och hyresavin dras normalt den sista vardagen i månaden. Det enda du behöver säkra är att det finns tillräckligt med pengar på kontot den dag hyran ska betalas. Du får endast en avi om din hyra förändras från föregående månad. Vill du betala med autogiro kontaktar du din bank eller laddar ner blanketten från vår hemsida. Här hittar du blanketten för ansökan om autogiro: autogiro.pdf
Med e-faktura
Här får du din hyresavi direkt till din internetbank eller till mobilappen. Du godkänner betalningen med en enkel knapptryckning istället för att fylla i långa OCR-nummer. För att skapa e-faktura loggar du in på din internetbank och anmäler att du vill ha e-faktura från Tranemobostäder AB. Din bank beskriver hur du ska gå tillväga. Det är även till internetbanken som du vänder dig om du har frågor om e-fakturor.
Hyresavin på mejl
är också en möjlighet. Vill du att din hyresavi ska mejlas till dig anmäler du din mejladress till vår kundservice. Kontaktuppgifter hittar du under fliken kundservice/kontakta oss.
Faktura via brev
Har du inte möjlighet att ta emot hyresavin på något av de föreslagna sätten kan vi skicka hyresavin till dig per post. Observera att vi har en fakturaavgift på 40 kr på våra pappersfakturor, för att täcka våra administrativa kostnader.
Var ute i god tid!
Om du vill att hyran för nästkommande månad ska dras via e-faktura eller autogiro måste du meddela detta senast den 5:e innevarande månad, dvs en knapp månad i förväg. För e-faktura kontaktar du banken (se ovan), för autogiro eller mejlfaktura kontaktar du oss.
OBS! Notera att det måste vara samma person på bankkontot som på hyreskontraktet.