FELANMÄLAN OCH STÖRNINGAR

Om något går sönder i din lägenhet eller i de gemensamma utrymmena (till exempel tvättstuga eller förråd) ska du göra en felanmälan så att våra fastighetsansvariga och reparatörer kan åtgärda felet. För att du ska få så snabb service som möjligt är det viktigt att du felanmäler på rätt sätt. Hur du gör kan du läsa här.

Felanmälan digitalt- Alltid öppet! 
Har du problem med ett trasigt eluttag, en droppande kran eller en trasig lampa i tvättstugan kan du felanmäla antingen här på Mina sidor eller per telefon. Vi försöker uträtta felet inom 3 dagar. Du får själv välja om våra fastighetsansvariga får gå in med nyckel eller om du vill vara hemma vid besöket.  

Skadedjur 
Om du har skadedjur (t.ex. myror, möss, getingar eller silverfiskar) i din lägenhet ska du genast kontakta felanmälan. Sanering av skadedjur är kostnadsfritt för dig som hyresgäst. 

Mina sidor

Felanmälanformulär

Felanmälningar per telefon
Ring 0325- 586851. Öppet: vardagar 07.30-9.00. 
Efter 16 på vardagar eller annan övrig tid anmäls endast akuta fel eller störningar, då kopplas samtalet till securitas.

Akuta fel
Vad är ett akut fel? Ett akut fel kräver omedelbara åtgärder och kan vara en trasig kyl/frys, ett krossat fönster, en vattenläcka eller stopp i avloppet. Om du ringer in ett akut fel utanför ordinarie öppettider (mån-fre kl 07.30-9.00) kopplas ditt samtal vidare till securitas, detta händer även vid störningar utanför ordinarie telefontider. Det kan vara bra att känna till att du som anmäler en störning kan välja att vara anonym.

felanmälan telefonnummer
Checked Out